Елена Давыдова » Публикация

Поделиться публикацией:
Опубликовать в блог:
Опубликовано 2015-03-13 Опубликовано на SciPeople2015-05-14 17:35:08 ОрганизацияGraduate School of Management, Saint Petersburg University ЖурналXI International Scientific and Practical Conference "Scientific Perspectives XXI century. Achievements and prospects of the new century"


Open Access Institutional Repositories in University Practice: Choosing a Platform / Институциональные репозитории открытого доступа в практике университетов: выбор платформы
Davydova Elena A. / Елена Давыдова
XI International Scientific and Practical Conference "Scientific Perspectives XXI century. Achievements and prospects of the new century". - Novosibirsk, 2015. - V. 6; Issue 2 (9). - Pp. 75-77.
Аннотация Academic library model of the future must have effective content management system for clustering massive text data streams. Modern electronic repositories of open access provide data storages for institutional publications (academic articles, working papers and research reports, theses etc.). Being a symbol and instrument of progressive science, electronic libraries for long-life data preservation provide access to the information for global researchers and scientists. The first and the main purpose in repository development for any institution is the choice of appropriate platform for digital collections storing. ________________ Модель академической библиотеки будущего подразумевает наличие эффективной универсальной системы управления данными. Современные электронные репозитории открытого доступа позволяют создавать полноценные институциональные хранилища данных (публикаций, отчетов о НИР, квалификационных работ). Электронные библиотеки длительного хранения информации, обеспечивающие доступ к информации для исследователей всего мира, являются символом и средством научного прогресса. Задача первого уровня при формировании репозитория научного института - выбор электронной платформы для размещения цифровых коллекций.

Нет комментариев

Вам необходимо зайти или зарегистрироваться для комментирования